Корзина
72 отзыва
Сертифицированная компания Prom.ua
Більшість позицій доступні для попереднього замовлення!Встигніть придбати
Магазин рок-атрибутики Alastair-shop
+380932784594
+380932784594
+380939757396
Корзина

Інтерв’ю з Максом Товстим.

Перед вечором блюзу, що пройшов 6 жовтня 2016 року в  GastroBar SWAN (читайте статтю на нашому сайті) я провів інтерв’ю з Максом Товстим, організатором цих вечорів, а також лідером  гурту The «Heavy Crawls».

-Наскільки я знаю, ти займаєшся організацією блюзових вечорів, концертів, вже доволі давно?

-Так шість років. Перший в 2010

-І коли прийшов до цього,  вирішив виступати?

-Та одразу, я виступав і раніше, але хотілось ці джеми зробити, щоб музиканти могли просто прийти і пограти друг з другом,  тобто музиканти з різних груп приходять і грають. Вони може навіть ніколи не бачились до цього. Власне на перших джемах так  і було, а потім всі стали друзями.

-Після чого вирішив займатись саме блюзом?

-Він мені подобався завжди, ще з дитинства.

В принципі рок - це той самий блюз, тільки трошки важче, і основна моя група грає Рок, а блюз- він інтелігентний, його цікаво імпровізувати. Чому він подобається?  Мабуть звучання подобається найбільше. Всі блюзмени дуже паряться за звук, і  для кожного гітариста саме в блюзі гітарне звучання на  першому місці, а я  любитель всяких крутих гітар і лампової апаратури. А коли «голосно», воно не так і чути. Плюс цей настрій, стиль життя блюзменів,  невезіння, проблеми з жінками - атмосферність. Всі ці барні штуки - Навіть коли сидиш з віскі,  граєш на губній гармошці - це класно.

Всі хлопці з якими ми граємо тут однодумці.  Це все подобається тому що воно близьке по духу, не тому що це модно та круто, чи ще щось...Просто це наше.

-Хто з легендарних блюзменів  мав найбільший вплив?

-Та всі кого будемо грати, всіх навіть не перечислиш. Всі з одного боку схожі,   з іншого різні. Тобто блюз –це в більшості випадків 12 тактів, з послідовністю в 1,4,5  ступінь, але кожен його грав по своєму. Чи це буде B.B.King чи Muddy Waters, чи хтось більш сучасний,  -кожен грав ці три ноти по своєму, і в цьому саме крутизна - що на цих трьох акордах можна так сильно розігнатись. Насправді можна його грати безкінечно по новому. Кожен його робив своїм. Тому всі подобаються – вони зробили історію, і групи які грають сучасну музику, від  «The Rolling Stones» до Джека Уайта, вони всі скажуть, що основа –це такий старий-старий блюз, який ми граємо. А ми його граємо, для того щоб якось підтримувати це в Україні,  тому що тут це, нажаль, не популярно, але все одно ми часто збираємо повні зали, тому що люди люблять цю атмосферу, цей  драйв, атмосферність. Тому проблема  така от  - відродження.

Починали  це просто як зібрати однодумців, пограти, а потім стали грати по клубам, побачили що це людям подобається, скільки років це граємо, попит є.

 

-Як раз наступне питання. Наскільки важко організовувати у нас в Україні ці вечори, як ідуть на них глядачі, чи хочуть організовувати це в  себе заклади?

 -Це хороше питання, насправді не всім закладам це цікаво. В Україні давно вже заведено, що грати треба «кавери»  і всі групи грають однакові «кавери».

Є список пісень, які musthave. Я не розумію: в чому прикол? Людина приходить і слухає кожен раз одне і те саме. Я інколи теж можу піти в бар з друзями, і я не люблю коли грають кавер-групи. Давно вже не було, щоб кавер-група грала те що мені подобається. Це заїзжені «кавери» «Red Hot Chili Peppers»,  пару пісень «Nirvana»,  «Машина времени»,  «Oasis», «It's My Life» і все таке.  І всі грають одне і те саме.  На це попит є . Їм і платять менше, звісно, вони погоджуються за менші гонорари, і вони якось це роблять як  роботу. Без душі.  Я взагалі не часто бачу кавер-групи, які грають саме так, що вони від цього кайфують. Реально приходять як на роботу.  А попит на Блюз…ну зрозуміло що всі заклади зацікавлені щоб на це приходили люди. Вони не позвуть людину, яка буде геніальним блюзовим гітаристом, і на неї ніхто не прийде. Нажаль, але це так. Це гроші…ці концерти.  Тому, щоб організувати , треба мати якусь репутацію.  Ми за шість років її вже зробили,  і , тому, часто я просто  говорю, що «я хотів би у вас виступити», наприклад, з блюзовим проектом.  І часто погоджуються. Стабільно ми їх робимо зараз лише в «Каділаку», що на Гоголівській, двічі на місяць, а до цього робили ще в «Дивані» і в «44». Але вони вже нажаль  закрились. Тому залишився тільки «Каділак», і от сьогодні пробний концерт в «SWAN». Подивимось як воно піде. Надіюсь добре.

Тому організувати в принципі важко, але, з іншого боку , коли стільки років це робиш, то… от мені наприклад легше, ніж коли я починав, років 5 назад чи 4... домовлятись тоді було набагато важче. Зараз  легше. Ну і попит так само. Все залежить від якості і від реклами.  Я запрошую завжди грати сильних музикантів, і всі, які тут грають, вони всі профі - це безперечно. Можна сказати навіть, - віртуози. І це буде не перебільшення. Тому що кожен з музикантів  ще паралельно грає в кількох групах.  Багато в кого є музична освіта,  в кого це там Глієра, чи  просто музична школа, а хтось може як я:  двадцять років грати вдома, і, відповідно, так розвиватися. Тобто рівень у нас хороший, рекламою я займаюсь,  також, тому я надіюсь сьогодні теж буде багато людей. Просто важко сказати,  бо ми тут вперше.   В тому ж «Каділаку» в нас часто нема де сісти на концертах. 

 

-Які взагалі проекти є в планах, в творчості, в організації  подій?

-Ну я ще кожен рік робив фестивалі важкої музики, не металу, а такого року, «добротного», Стоунера всякого,  але не знаю як зараз, тому що дуже сильно росте оренда цих приміщень, це теж… якщо не збереш 200-300 чоловік, будеш доплачувати  зі своєї кишені. Я не знаю чи то воно того варте.  Я б дуже хотів робити. в мене є два фестивалі які я роблю  щороку:  «BrokenBricks Festіval» - він п’ять років підряд проходив; «Electric Experience», він три роки підряд. Але зараз я не знаю, заклади так піднімають ціни… ставити квиток 150 гривень, щоб це окупалось,  і надіятись що прийде  чоловік сто… ну при такому квитку- це теж важко.  Ну сто прийде – окупимо рекламу  і оренду. Тому не знаю стосовно планів таких  фестивалів. Тому те чим зараз займаємось- це моя авторська група, і блюзові вечори. Блюз ми граємо декілька разів на місяць,  а з авторською групою ми переважно їздимо  в тури, в Києві        ми граємо не часто. Ну, щоб був попит на нас, люди скучили і хотіли нас почути.

 

-Як я зрозумів, не з усіма з музикантів, з якими виступаєте сьогодні,  ви виступаєте давно.

-Так, не з усіма. Так як це Джем, може прийти будь-хто, тільки зареєструватись, звісно, і сказати, «я хотів би з вами пограти, дивіться, ось я граю, наприклад, на піаніно, граю стільки років… от я на телефон зняв як я граю…» я дивлюсь, якщо людина добре грає, я кажу: «приходь, без проблем».  Наприклад піаніст, який грає  з нами ,він з нами грає пару  місяців всього лиш,  а інший гітарист,  Артем,  ми з  ним дружимо і граємо разом з 2010 року. Басиста знаю теж кілька років, барабанщика - роки два точно, саксофоніста менше, його десь  менше року.

Дуже часто міняються музиканти,  хтось на джеми ходить три-чотири роки, хтось  більше-менше. Як вийде. Для більшості людей - це більше як хоббі, тобто просто приходять в задоволення пограти зі своїми  друзями, а для мене це якби і основна робота, і основне заняття…

 

 -Наскільки різноманітний ваш репертуар?

-Крім блюзу - джаз, рок-н-рол, може бути джаз-блюз, рок-блюз, якщо вже входимо в кураж. В нас досить широкий репертуар. Ми не граємо 10 пісень - повільних і нудних.  Тобто в нас зазвичай  вони так от і міняються.

 

-Репетируєте перед концертами?

Ні, ніколи. Всі ці роки виступаємо без репетицій - часто люди не вірять. Але ми вже так зігрались, що є контакт, розуміємо одне одного.  Я на джемах граю і на гітарі, і на басу, і на барабанах. Дивлячись кого з музикантів не вистачає, того і підміняю. Якщо три гітариста і, наприклад,  нема бас-гітариста, то беру з дому бас, і граю на басу. А недавно прийшло аж три басиста.  І один гітарист був, і я не знав і взяв теж бас… На чому я би не грав, я дивлюсь також і на  інших музикантів, стараюсь їх якось підкреслити, допомогти. Виходити на передній план. Все імпровізація.

 

Предыдущие статьи
social-icon
Loading...